Enkel vardagssminkning på 10 minuter. (Och ett inlägg som tar 30..)

Du Behöver (eller snarliknande material):


Puder, (jag använder inte fondation så ofta för det ger en finnar)


En mascara, ( brukar använda Extra-Volume Collagene +, L'ORÈAL )


Ögonskugga, (denna har jag haft typ forever,)


Kajal och ögonbrynspenna.

Såg att jag missat att fota consealern , men ja det använder jag också!

1. Consealer, där du har ev. finnar eller bara födelsemärken eller annat dylikt.
2. Pudret, ta det i hela ansiktet och även en bit ner för käkbenet, för att förhindra ev. rand.
3. Ögonbrynspenna, Har du ljusa ögonbryn som jag? Då måste du näst intill skaffa en ögonbrynspenna.
4. Kajal, tar jag runt ögat, inte hela vägen utan från utsidan (EJ FRÅN NÄSAN) och ta lite till mitten typ.
     Du måste sen göra linjen mindre markant, det kan du göra genom att dra men en pensel,
5. Ögonskugga, det använder man inte mycket av alls utan bara så det ser lite varmare och "lyxigare" ut.


Resultat:
(såna vackra bilder..)





Ja vackert..


Ciao!


Kommentarer
Postat av: lotta

Hej



fin blogg . rolig bild =)

det behöver inte ta hundra år o sminka sig snygg =)

du e ett bevis på det.



ha en fin dag kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0